Waar: Katholieke Scholengemeenschap Hoofddorp, Assumburg 10, Hoofddorp
Wanneer: donderdag 23 april (van 13.30 tot 17.00 uur)
Voor wie: muziekdocenten VO

Tijdens deze middag bespreken we voors en tegens van verschillende manieren van het beoordelen van praktijkopdrachten. Op de KSH bestaat de muziekles voor een groot gedeelte uit praktijk en dat moet worden vertaald in een cijfer. Elke methode om te beoordelen heeft wel voordelen maar ook nadelen. Het tweede onderwerp gaat over componeren en de leerling als componist van zijn eigen muziekstuk. Voorheen maakte op de KSH elke derde klas (mavo / havo / vwo) een eigen compositie en nam dit op op CD. Elke derde klas had aan het einde van het schooljaar een klassen-CD, waaraan verschillende opdrachten gedurende een half jaar aan voorafgingen. Sinds anderhalf jaar heeft de KSH niet alleen een muzieklokaal, maar ook vijf studio’s om het lokaal heen wat ervoor zorgt dat een muziekles er tegenwoordig heel anders uitziet. Ook dat zal deze middag aan bod komen.

We willen aan alle deelnemers vragen zelfgebruikte beoordelingsmethodes van praktijkopdrachten mee te nemen, neem ook gerust iets mee waar je veel minder tevreden over bent. Het doel die middag is om alles eens naast elkaar te leggen en uit te wisselen.

Tijdens deze middag staan de volgende onderdelen op het programma (tijdsindeling geeft een globale indruk):

13.30 uur inloop met koffie/thee
14.00 uur introductie / rondleiding / muziekstudio’s
14.30 uur praktijkopdrachten beoordelen
15.30 uur pauze
15.45 uur compositie
17.00 uur borrel / einde

Aanmelden via Erik Bogers (erikbogers@vls-cmhf.nl). We houden de bijeenkomst graag kleinschalig, daarom is er ruimte voor maximaal 15 deelnemers. Meld je dus snel aan.

Werk je die middag dan kan je volgens de CAO vrij krijgen om scholing te volgen. Meer informatie…

12086776345_1fa7863ce6_m

12087120474_89d0b32edf_m

12087121254_0b6b5870b2_m

12087385756_e9024311b9_m